Sakit Lutut Kerana Berdiri Terlalu Lama

Ditulis oleh oleh Unknown,
jika anda mengalami sakit lutut kerana berdiri terlalu lama, sedikit tips saya kongsikan sebagaimana di bawah.

Anda boleh mengurut otot dibahagian pinggang untuk melegakan kesakitan.

Apabila menggerakkan pinggang ke hadapan cuba condongkan sikit bahagian pinggul anda ke hadapan. Ini akan meratakan belakang anda dan mengurangkan tekanan yang tidak sekata pada tulang vertebrata yang mungkin menyebabkan kesakitan.

Ini juga boleh membantu jika pengalaman sakit lutut anda apabila duduk atau berjalan naik tangga. Urut lutut telebih dahulu sebelum menaiki tangga dan berehat sekejap apabila sudah sampai dikemuncaknya.

Saya tahu mungkin anda mencari di internet tetapi tidak menjumpainya, jadi serius cubalah tips ini dahulu sebelum perkara buruk berlaku kepada belakang dan lutut anda yang sakit.

Apabila saya merasakan kesakitan 'untuk duduk,' saya maksudkan kesakitan tersebut dialami apabila bergerak dari kedudukan duduk yang tetap. Jika lutut cedera sambil duduk di kerusi, ini tidak mungkin untuk membantu.

Terima kasih semua pakar-pakar Internet sangat membantu yang memberikan maklumat lanjut teknikal mengenai sakit lutut yang dihadapi. Saya melihat banyak mesej yang baik yang cuba memberi apa yang seolah-olah maklumat yang baik bagi saya, tetapi seperti yang saya katakan sebelum ini, saya tidak pakar. Saya hanya seseorang yang mempunyai masalah ini dan berjaya memperbaikinya dengan 'tips yang pelik ini'

Catat Ulasan